Vervoerders, expediteurs en andere logistieke dienstverleners hebben meer dan eens te maken met procedures en arbitrages. Vaak gaat dit over aansprakelijkheid, schades, nakoming van logistieke contracten en onbetaalde facturen. Hoe zorgt u ervoor dat uw business – ook bij hobbels op de weg – soepel blijft verlopen?
Vaak kunt u problemen voorkomen. Bijvoorbeeld door juridisch advies in te winnen bij de opstelling en onderhandeling van logistieke contracten. Denk hierbij aan de verschillende elementen uit vervoer/expeditie, opslag en bewaarneming, voorraadbeheer en bijkomende activiteiten. Maar ook: wetgeving op het gebied van privacy, douane, btw en accijnzen. Met hulp van DeHaan Advocaten en Notarissen heeft u dat deel van uw zaak goed op orde.
Ons sectorteam handel, transport & logistiek combineert kennis van de sector met diepgaande juridische kennis. Specialisten op het gebied van vervoerrecht, aansprakelijkheidsrecht, contractenrecht, arbeidsrecht, milieurecht, ondernemingsrecht en verzekeringsrecht werken intensief samen. Zo leiden zij alle mogelijke vragen van onder meer ondernemers, opdrachtgevers, verladers, logistiek dienstverleners en verzekeraars in goede banen. U beschikt daarmee over een team dat gewend is multidisciplinair en over grenzen heen te werken.
Elke maand bespreken wij actualiteiten en best practices binnen uw branche. Daarmee verbreden we continu onze kennis. Door deze geïntegreerde samenwerking én vergaande sectorkennis zijn wij in staat om doordachte en praktische oplossingen te bieden. Altijd in het belang van uw organisatie.
Wij helpen u graag bij vraagstukken over onder andere:
Wij hebben uiteraard kennis van het CMR-verdrag, FENEX-condities en de Incoterms® 2020. Staat uw vraag er niet bij? Klop ook dan gerust bij ons aan. Onze kennis gaat veel verder dan deze opsomming.
Wilt u naar aanleiding van bovenstaande meer informatie ontvangen? Neemt u gerust contact met ons op.
Meldt u zich vrijblijvend aan voor onze nieuwsbrief.
Download het bestand.
Meldingen